Vilkår og betingelser

Sidste ændret 24.04.2024

På denne side kan du læse om DROPE's vilkår og betingelser

1. ANVENDELSE

1.1

Disse brugsbetingelser ("Vilkår og betingelser") gælder for levering og din brug af Tjenesten (Som defineret nedenfor). Tjenesten leveres af DROPE ApS, Constancevej 11, 9000 Aalborg, CVR.nr: 44590360 ("DROPE"), til fysiske personer (slutbrugeren) (“forbrugeren”) i Danmark

1.2

Ved at registrere dig som bruger eller bruge tjenesten, accepterer du følgende vilkår og bekræfter, at du har læst og forstået DROPEs Vilkår og Betingelser.

1.2.1

Ved at tilgå, downloade eller benytte Appen, accepterer du ubetinget at være bundet af disse Vilkår og Betingelser samt alle brugsvilkår, som er nævnt heri. Medmindre at andet er nævnt, er Appens indhold, data, inklusive software, udseende, funktionelt layout, indhold af grafiske elementer, databaser uanset deres natur, format og optagelsesmetoder samt præsentation udelukkende DROPEs ejendom.

1.3

Alle Tjenester, samt løsninger leveret af DROPE, leveres i henhold til den gældende lovgivning, og i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser.

1.4

Tjenesterne er målrettet men ikke begrænset til fysiske personer over 18 år.

2. DEFINITIONER

2.1

I disse Vilkår og Betingelser, samt i relation til Tjenesten, er følgende definitioner gældende:
DROPE-tjenesten” og “Tjenesten” angiver den elektroniske løsning, DROPE tilbyder, til håndtering, opbevaring af garderobebilletten digitalt, direkte betaling, samt notifikationer om livetilstand via en Mobiltelefonapplikation;
App(en)” henviser til DROPEs Mobiltelefonapplikation på mobiltelefon/smartphone;
Tjeneste(r)” er angivet i 2.1;
Hjemmeside” angiver DROPEs hjemmeside https://drope.dk;
Kunder” og “Partnere” Enhver anden virksomhed, som DROPE samarbejder med eller har et kontraktforhold til, herunder diskoteker, konferencecentre, musikhuse, teatre, festivaler osv., betragtes som dette.
Forbrugeren” er slutbrugeren som køber garderobebilletten;

2.2

Der kan forekomme definitioner andre steder i disse Vilkår og Betingelser.

3. VILKÅR OG BETINGELSER FOR LØSNINGEN

3.1 GENERELT

3.1.1

DROPE tilbyder en elektronisk/digital løsning, i form af moderne garderobehåndtering (“DROPE- tjenesten”), hvorved DROPE i samarbejde med diskoteker, konferencecentre, musikhuse, teatre, festivaler osv.; (“Kunder” og “Partnere”), giver Forbrugeren mulighed for at modtage garderobebilletten digitalt på sin mobiltelefon eller smartphone via appen (“Appen”). Appen udviklet af DROPE herunder ind- og udchekning af værdigenstande, direkte betaling, notifikationer om lokationstilstand, samt til enhver tid andre tjenester leveret af DROPE til Forbrugeren kaldes samlet for (“DROPE-tjenesten”).

3.2 REGISTERING OG ADGANG TIL TJENESTEN

3.2.1

For at kunne bruge Appen, skal du downloade den på din mobile enhed (telefon) fra en relevant online butik: (a) AppStore – for iOS eller (b) Google Play – for Android. For korrekt brug af Appen, kræves en enhed med internetadgang (netværk), som ikke er rodfæstet og/efter nogen form for jailbreak-procedure, samt iOS eller Android system i en af sine seneste versioner. Hvis du beslutter at downloade og bruge Appen på en enhed, som ikke lever op til kriterierne, kan vi ikke sikre, at Appen vil fungere korrekt. Udover det må din enhed heller ikke have installeret nogen form for software, som kan have en negativ effekt på Appen.

3.2.2

Det er en nødvendig betingelse for Forbrugeren at registrerer sig hos DROPE for at kunne benytte Tjenesten. DROPE forbeholder sig retten til at afvise en registrering.

3.2.3

Registrering hos DROPE forstås som anvendelse at applikationen (“Appen”), ved samtykke giver Forbrugeren ret til at DROPE må opbevare Forbrugerens, navn, e-mail og som frivilligt tilvalg fødselsdato, så længe det er nødvendigt at identificere de registrerede, til det formål hvortil de pågældende personoplysninger behandles.
Registrering indebærer også opsætning af betalingsmetoden. Her vælger Forbrugeren mellem Apple Pay, Google Pay, eller manuel indtastning af kreditkortoplysninger. Betalingsoplysningerne gemmes hos Stripe, og ikke DROPE. Vi stiller høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet. Stripe har en DPA (Databehandleraftale) liggende offentligt på deres hjemmeside, som beskriver behandling af data hos Stripe.

3.2.4

Når registreringen er gennemført, er appen klar til benyttelse af forbrugeren. Idet Forbrugeren scanner, NFC-chippen på bøjlen, modtages garderobebilletten digitalt via appen, her imens betalingen gennemføres automatisk.

3.2.5

Yderligere spørger vi om tilladelse til brugernes frivillige oplysninger/data. Disse oplysninger omfatter lokationsdata, som vil blive aktivt accepteret ved indlevering af jakken med henblik på ønskede notifikationer. Forbrugeren har også mulighed for at fravælge denne funktion og undgå at modtage notifikationer baseret på lokationsdata.

3.2.6

I forbindelse med indlevering af værdigenstande, aktiveres lokationsdata aktivt af forbrugeren, dog maks. 6 timer efter indtjekning.

3.2.7

Såfremt Forbrugeren vælger at dele garderobebilletten med en tredjepart, deles ansvaret for opbevaringen af værdigenstande i garderoben til den pågældende tredjepart.

3.2.8

Visse tjenester udbudt gennem appen kræver, at Forbrugeren tillader funktionen “Lokalitet” og/eller “Tillad Notifikationer”, i indstillinger på mobiltelefonen.
ed registrering, skal man registrere sig i henhold til Vilkår & Betingelser og de nuværende optioner tilgængelige i Appen. Ved at gennemføre og acceptere en passende registreringsformular, erklærer du: (a) at du har læst Vilkår & Betingelser og accepteret alle dets bestemmelser, (b) at du sikrer, at alle oplysninger leveret af dig i registreringsformularen er sande.

4. BETALINGSOPLYSNINGER

4.1

Der betales for en serviceydelse, der primært dækker garderobe-opbevaring af beklædningsgenstande.

4.2

DROPE har et samarbejde med en tredjepart-betalingsløsning, Stripe, for at tilbyde Forbrugeren en nem og sikker betaling gennem DROPE Appen. For automatisk at kunne trække penge ved indtjekning, har DROPE i samarbejde med Stripe brug for dine kort oplysninger. DROPE henviser til Stripe for yderligere oplysninger vedrørende betalingsbetingelser for pågældende betalingsmetoder.

4.3

Alle betalinger via vores app håndteres af Stripe, herunder behandling af kort- og personoplysninger. DROPE har på intet tidspunkt adgang til kortoplysninger, og vi hverken gemmer eller opbevarer dem. Stribe alene håndterer og er ansvarlig for dine betalingsoplysninger. (DPA)

5. PRISER OG SERVICE TILLÆG

5.1.1

Beregning og fastsættelse af pris og servicetillæg, Forbrugeren betaler til DROPE, er betinget af garderobe-billetprisen, der til enhver tid fastsættes af Partner (“Kunden”). Alle betalinger fra Forbrugeren til DROPE er i danske kr. (DKK) og inkl. moms.

6. FORBRUGERENS ANSVAR OG FORPLIGTELSER

6.1

Appen kan kun bruges til dets oprindelige formål. Appen må desuden kun bruges til eget forbrug, i det omfang Vilkår og Betingelser beskriver.

6.2

Din konto er personlig og kan ikke bruges af andre end dig. Du er ansvarlig for al aktivitet, der finder sted via din konto. Det er dit ansvar som forbruger at administrere adgangen til din mail, som din konto ved DROPE er knyttet til, og andre legitimationsoplysninger sikkert for at forhindre uautoriseret adgang.

6.3

Forbrugeren er ansvarlig for at sikre Mobiltelefonen er i stand til at fungere korrekt, og til enhver tid er kompatibelt med DROPEs Tjeneste(r) og App. Forbrugeren er ligeledes ansvarlig for, at Appen og mobiltelefonen til enhver tid er opdateret.

6.4

Hvis forbrugeren har distribueret, givet tilladelse til, eller på anden måde gjort billetter tilgængelige for tredjepartsbrug, påtager forbrugeren sig fuldt ansvar i henhold til denne aftale for en sådan anvendelse.

6.5

Forbrugeren har pligt til at opgive nøjagtige oplysninger, som kræves af DROPE for at oprette en bruger.

6.6

Du har ligeledes pligt til at opdatere dine oplysninger, hvis disse skulle være forældet. Kreditoplysninger skal opdateres hurtigst muligt. Du har én indlevering inden muligheden for indlevering af jakke fratages. Opdatere du kreditoplysningerne, trækkes det givende beløb, som ikke er trukket endnu. Dette beløb trækkes fra din bankkonto tilhørende det oplyste kort.

7. DROPES ANSVAR OG FORPLIGTELSER

7.1

DROPE er ansvarlig for at opfylde de forpligtelser, der er beskrevet under disse Vilkår, i forhold til de tjenester, der leveres til dig, i overensstemmelse med de fastsatte processer og standarder, der er beskrevet heri.

7.2

DROPEs mål er, at tjenesten skal være tilgængelig 24 timer i døgnet, syv dage om ugen. DROPE forbeholder sig dog retten til midlertidigt at afbryde Tjenesten af årsager, herunder men ikke begrænset til, tekniske fejl, softwareopdateringer, systemvedligeholdelse, planlagte ændringer eller strømafbrydelser.

Links til andre websteder

7.3.1

Vores platform kan indeholde links til andre websteder, der ikke drives af os. Hvis du klikker på et tredjepartslink, vil du blive dirigeret til denne tredjeparts websted. Vi anbefaler dig på det kraftigste at gennemgå fortrolighedspolitikken for hvert websted, du besøger.

7.3.2

Vi har ingen kontrol over og påtager os intet ansvar for indholdet, privatlivspolitikker eller praksis på nogen tredjeparts websteder eller tjenester.

8. DROPES ERSTATNINGSANSVAR

8.1. DROPE er ikke ansvarlig for:

8.1.1

Tab af Forbrugerens garderobegenstande eller anden ejendom opbevaret i garderoben ved brug af DROPEs tjeneste for garderobebillettering.

8.1.2

Skade på Forbrugerens garderobegenstand eller anden ejendom opbevaret i garderoben ved brug af DROPEs tjeneste for garderobebillettering.

8.2 DROPE er ikke erstatningsansvarlig for tab eller skade pådraget som følge af:

8.2.1

Fejl eller uagtsomhed, herunder men ikke begrænset til, (a) forkert registrering af navn og mail, (b) fejlagtig opstart eller afslutning af en Tjeneste, (c) Forbrugeren på anden vis ikke har fulgt instrukser fra DROPE eller relevant Partner (Kunden).

8.2.2

Hvis Partneren eller Forbrugeren har handlet mod og ikke overholdt egne forpligtelser jf. denne Aftale og DROPEs instrukser.

8.2.3

En Enheds utilstrækkelige funktionalitet. DROPE kan ikke drages til ansvar for fejl og manglende funktionalitet (såsom pludselig pådraget skade eller manglende strøm) på Enheder anvendt til DROPEs Tjenester, herunder men ikke begrænset til, Forbrugeren mobiltelefon.

8.2.4

Glemte og uafhentede garderobe-genstande.

8.2.5

Garderobepersonalets udlevering af forket garderobe-genstand til Forbrugeren.

8.2.6

Afbrydelse, sammenbrud, eller forsinkelse på telefon, internet eller andre kommunikationsnetværk stillet til rådighed af andre end DROPE, eller telekommunikationsoperatørens handlinger eller udeladelser, som påvirker Tjenestens funktionalitet eller tilgængelighed, herunder med ikke begrænset til at Forbrugerens telefon eller andet teknisk udstyr ikke er i stand til at kommunikere med DROPE-tjenesten og garderobebilletten som følge deraf ikke kan vises.

9. TAVSHEDSPLIGT

9.1

DROPE er bundet af fortrolighed med hensyn til alle oplysninger og forhold, som DROPE bliver opmærksom på, når du bruger Tjenesten (“Privatlivspolitik”)

10. FORCE MAJEURE

10.1

DROPE kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering af Tjenesten, der skyldes omstændigheder uden for DROPES’s rimelige kontrol.

11. ÆNDRINGER

11.1

DROPE forbeholder sig retten til at ændre vilkårene til enhver tid med den reviderede version på appen. Accept af den reviderede version er obligatorisk for fortsat brug af tjenesten. Ved at bruge tjenesterne bekræfter du din forståelse og accept af de gældende vilkår.

12. SUPPORT

12.1

Hvis du har brug for teknisk support til betjeningen af Appen, bedes du kontakte os på [email protected]. Vi bestræber os på at levere support til dig uden unødig forsinkelse (skulle det mod forventning ske, at du ikke modtager et svar fra os, så kontakt os venligst igen). Vær dog opmærksom på, at supporten udelukkende er et resultat af vores gode vilje.

13. KONTAKTOPLYSNINGER

13.1

DROPE ApS: [email protected]