Ofte stillede spørgsmål

Hvor kan jeg finde jeres App?

For at komme i gang skal du downloade vores app.

Download DROPE i App Store eller Google Play. Du kan også scanne den QR-kode, der hænger ved garderoben.

Hvordan opretter jeg en bruger?

Første gang du bruger vores app, skal du oprette en bruger.
Det gør du ved at indtaste dit navn og e-mail.
Afslut oprettelsen ved at følge det aktiveringslink, du modtager på din mail.

Ved at oprettet en brugerkonto accepterer du vores vilkår og betingelser.

Jeg har ikke modtaget mailen med aktiveringslinket

Hvis du ikke modtager mailen med aktiveringslinket, kan det skyldes dit spamfilter.

Tjek derfor, om mailen er under ”uønskede mail” i din indbakke.
Tjek også, at din mail er skrevet korrekt.

Hvordan udfylder jeg min profil?

Din app er personlig og vores måde at sikre, at din jakke kun udleveres til dig.
Det gør du ved (1) at klikke på tandhjulsikonet nederst til højre og (2) trykke på “Profil” og (3) indtaste dine oplysninger.

DROPE beder dig om dit navn og fødselsdato for at hjælpe os med at gøre din brugeroplevelse og DROPE endnu bedre.

Hvordan betaler jeg?

Du kan betale med Apple Pay og Google Pay. Du kan også vælge at indtaste dine kortoplysninger manuelt.
Vælg din foretrukne betalingsmetode, første gang du bruger DROPE. Det gør du ved (1) at klikke på tandhjulsikonet nederst til højre og (2) trykke på “Betaling” og (3) indtaste dine kortoplysninger.

DROPE gemmer ikke dine kortoplysninger – din betaling og dine kortoplysninger håndteres udelukkende af Stripe (læs mere under vilkår og betingelser).

Hvordan bruger jeg appen?

Din indlevering i garderoben starter ved at klikke på DROPE ikonet.
Betal nemt og sikkert ved at holde telefonen mod NFC-chippen i DROPEs garderobenummer.
Dit nummer er nu tilgængeligt i appen. Du kan altid se de ting, du har indleveret i garderoben, ved at klikke på billet-ikonet nederst til venstre.
Det er også ved at klikke på billet-ikonet nederst til venstre, at du checker ud af garderoben igen.
Hold telefonen mod nummeret, og få din jakke udleveret.

Kan jeg checke mere end én jakke eller taske ind?

Ja, du kan indlevere flere genstande i garderoben.
Hver jakke eller taske skal checkes ind på et separat nummer i garderoben.

Min telefon er gået ud eller er væk – hvad gør jeg?

Hvis uheldet er ude, kan du få adgang til din garderobebillet på en anden enhed.
Find dit garderobenummer ved at logge på din bruger via vores app på f.eks. en vens telefon.
Din bruger er kun tilgængelig med den mail, du har oprettet dig med.

Kan jeg dele mit garderobenummer?

Ja, du kan overføre dit garderobenummer til en anden telefon, hvis du ønsker det.
Klik på billet-ikonet nederst til venstre og vælg “Del” for at dele din garderobebillet. Du får nu en QR-kode på din telefon.
Scan QR-koden på din skærm på den enhed, som du vil overføre din billet til. Det gør du ved at klikke på “tilføj person-ikonet" nederst i midten i appen på den telefon, som billetten skal overføres til. Vi spørger om din tilladelse til at bruge telefonens kamera, for at du kan scanne QR-koden via din app.

Når en billet er overført til din telefon, er det delte garderobenummer samme sted som din egen billet. På den måde kan en person nemt hente flere jakker – som med en traditionel papirbillet, men uden at billettens validitet kompromitteres.

Jeg har en Android-telefon, og kan ikke checke ind fordi ”min telefon ikke understøtter jeres service”?

Slå NFC til på din telefon. Ligesom flytilstand kan du slå NFC til og fra i telefonens Drop-Down menu.
Vores garderobeløsning virker kun, når NFC er slået til, fordi vi bruger en NFC-chip til check ind og betaling.

Jeg har en iPhone og kan ikke betale med min Apple Pa

Ønsker du at betale med Apple Pay, er DROPEs betalingssystem (Stripe) sat sådan op, at faktureringsadressen for det pågældende kort skal være registreret i Apple Wallet, for at systemet giver dig lov til at betale.

Du kan registrere din faktureringsadresse ved (1) at åbne Wallet på din iPhone, (2) trykke på det ønskede kort, (3) trykke på knappen Mere og vælge kortoplysninger og (4) registre faktureringsadresse.

Jeg ønsker at slette min bruger – hvordan gør jeg det?

Du kan til enhver tid afinstallere DROPE fra din enhed.
Dine oplysninger (navn, e-mail og, hvis du har oplyst det, din fødselsdag) slettes senest 12 måneder fra den dag, du sidst brugte DROPE.

Du kan også altid kontakte os på [email protected] for at anmode om adgang til, rette eller slette personoplysninger, som du har givet os.

Hvorfor spørger DROPE om min tilladelse til at sende notifikationer, bruge mit kamera og telefonens lokalitet?

Første gang du bruger DROPE, beder vi dig om tilladelse til at bruge:

  • Din lokation for at vi kan give dig besked, hvis vi vurderer, at du er gået så langt væk, at du har glemt din jakke i garderoben.
  • Din tilladelse til at sende push-notifikationer for at vi kan sende dig relevant information - fx en påmindelse hvis du har glemt at afhente dine ting i garderoben.
  • Fotos og kamera for at du kan scanne QR-koder og benytte vores billetdelingsfunktion.

Du kan altid aktivere eller deaktivere ovenstående funktionaliteter under indstillinger på din telefon.

Har du stadig brug for hjælp? Kontakt os

Har du yderligere spørgsmål, kan du kontakte DROPE på [email protected].
Du er også meget velkommen til at ringe til os på +45 5053 0026